Tipy od profesionálních záchranářů

 TIP: DOBA POUŽITELNOSTI AUTOLÉKÁRNIČKY- dobu použitelnosti (=expiraci) celé autolékárničky  určuje komponenta s nejkratší dobou použitelnosti. V prodeji jsou nyní tyto doby použitelnosti:

  • 1-2 roky - u méně kvalitního obsahu je doba použitelnosti 2 roky a méně, nebo se jedná o dříve vyrobené a neprodané kusy
  • 2- 3 roky - průměrná doba použitelnosti standardních obsahů autolékárniček je 2-3 roky
  • 4,5 roku - ATACHE autolékárničky byly navrženy profesionálními záchranáři z kvalitních materiálů a proto mají minimální dobu použitelnosti 4,5roku! Ostatní části obsahu mají dobu použitelnosti až 12 let. Lze tedy jen nahradit "prošlou" komponentu a dále celý obsah používat.)

TIP: častá otázka: JAKOU AUTOLÉKÁRNIČKU DO ZAHRANIČÍ? LZE NAHRADIT PŮVODNÍ ČESKOU AUTOLÉKÁRNIČKU NOVOU SLOVENSKOU?  NE! Složení české a slovenské autolékárničky je zcela odlišné. Pokud má Vaše vozidlo českou SPZ, musí mít v povinné výbavě autolékárničku dle českých zákonů. To platí i při cestě za hranice tzn. není povinnost kupovat autolékárničku země, kam cestujete např. nekupujte slovenskou autolékárničku a slovenskou kartu prvej pomoci při cestě na Slovensko . Vysvětlení: např . při cestě do Itálie autem přes Rakousko a Německo byste museli mít kromě české ještě další 3 autolékárničky a to každou v jiné řeči i když ji neovládáte - je logicky vidět, že toto je nesmysl.
Na co ale pozor!? Ostatní vybavení automobilu, už se musí řídit zákony dané země kam cestujete! Nejčastější nesnáze českých řidičů jsou na cestách do zahraničí s výstražnou vestou a další doplňkovou výbavou. Před cestou do zahraničí si proto vždy ověřte aktuální požadavky na výbavu vozidla země, kam míříte a to včetně zemí tranzitních (kterými jen projedete). Rozdíly jsou i ve vybavení pro léto a zimu. Např. v Rakousku jsou ve výbavě vozidla povinné v zimním období řetězy v horských oblastech a nikoho nezajímá, že máte vůz s pohonem 4x4! Povinné je mít v zimním období v Rakousku také ve vozidle náhradní náplň do ostřikovačů.

 TIP častá otázka: JAKOU VÝSTRAŽNOU REFLEXNÍ VESTU DO ZAHRANIČÍ - v České Republice a v zahraničí se požadavky na výrazně liší!

  • počet výstražných vest - zda je povinná pouze pro řidiče, nebo celou posádku (v ČR pouze pro řidiče, Rakousko, Itálie vesta pro každého člena posádky)
  • barva - v ČR je povolena reflexní oranžová i reflexní žlutá. ALE: v okolních zemích je vyžadována reflexní oranžová (reflexní žlutou vestu tam smí používat pouze záchranné složky, policie atp.)
  • umístění ve vozidle - v ČR můžete mít reflexní vestu kdekoliv ve vozidle (tedy i v kufru), v zahraničí např. na Slovensku, v Rakousku musí být vesta v dosahu řidiče (v opěrce, ve dveřích řidiče, v sedadle, v přední schránce na doklady ...) jinak Vám hrozí pokuta. Bez ohledu na pokuty i čeští profesionální záchranáři, hasiči a policisté radí mít refelexní vestu v dosahu řidiče (i když to v ČR není povinné) - chráníte tak především sebe, když vystupujete např. u dopravní nehody. Pokud vystoupíte z vozidla bez reflexní vesty a jdete ji hledat do kufru - v tomto okamžiku jste velmi snadno zranitelní a přehlédnutelní ostatními účastníky silničního provozu. Základem bezpečnosti silničního provozu je: být viděn.